تبلیغ در گوگل – گوگل ادوردز – تبلیغات در گوگل ارزان

اشتراک نت فلیکس
خرید اشتراک نت فلیکس – خرید اکانت Netflix
ژوئن 19, 2019
گوگل ادوردز - تبلیغ در گوگل

گوگل ادوردز اگر اغراق نباشد یکی از بهترین روش هایی است که این روزها خیلی از کسب و کارهای اینترنتی از آن استفاده می کنند تا در صدر جستجوهای گوگل قرار بگیرند . تبلیغات در گوگل را خیلی از اشخاصی که در حوزه بازاریابی اینترنتی و تبلیغات فعالیت می کنند، به دیگران پیشنهاد می دهند چرا که یکی از بهترین روش های تبلیغاتی برای کسب و کارهای آنلاین به حساب می آید .

تبلیغات در گوگل یا همان گوگل ادز یکی از روش هایی است که می توانید روی آن حساب ویژه ای باز کنید به خاطر اینکه بازگشت سرمایه در این روش خیلی به سرعت انجام می گیرد البته اگر با یک برنامه ریزی دقیق و هدفمند این نوع تبلیغات اینترنتی را انجام دهید .

تبلیغ در گوگل یا همان گوگل ادوردز چیست ؟

گوگل ادوردز یکی از پلتفرم هایی است که گوگل از آن کسب درآمد می کند و نحوه کارکرد آن اینگونه است که با پرداخت هزینه به گوگل می توانید سایت یا تبلیغ کسب و کارتان را در نتایج جستجوی گوگل یا در برنامه های دیگری که زیر نظر گوگل کار می کند مانند گوگل مپ ، گوگل پلی ، یوتیوب ، جی میل و غیره به نمایش عموم در بیاورید .

برای تبلیغ در گوگل با توجه به هزینه ای که پرداخت می کنید گوگل تبلیغ سایت تان را در صفحه اول گوگل قرار می دهد اما این مورد ممکن است در لینک اول نباشد و بیشتر به خاطر همان هزینه ای است که اعلام کردیم . این یعنی اگر هزینه بیشتر پرداخت کنید تبلیغ تان در لینک اول به نمایش در می آید و تمامی این تبلیغات با توجه به نوع کلمه کلیدی و یا عباراتی است که شما انتخاب می کنید و مخاطبین تان هم این کلمات کلیدی را در گوگل جستجو می کنند .

این نوع تبلیغات به تبلیغات کلیکی هم مشهور است چرا که گوگل به ازای هزینه ای که پرداخت کردید و کاربران روی لینک سایت تان کلیک می کنند از شما هزینه کم می کند و یا به شکلی دیگری هم می توان گفت که شما بر اساس کلیک هایی که روی لینک سایت تان می شود هزینه پرداخت می کنید .

مزیت های استفاده از گوگل ادوردز

مزیت های زیادی در استفاده از این تبلیغات وجود دارد اما شاید بارزترین و مهمترین آن این باشد که گوگل سایت تان را با توجه به نوع هزینه ای که پرداخت کردید در صفحه اول یا بعضاً در لینک اول نمایش می دهد و این روی افزایش فروش و همچنین برند سازی کسب و کار اینترنتی تان تأثیر فراوانی دارد .

اما برای اینکه یک دید کلی در مورد مزیت های گوگل ادز داشته باشید به چند مورد اشاره می کنیم :

مزیت اول : این روش تبلیغاتی بسیار هدفمند است

با تبلیغات در گوگل یا همان گوگل ادوردز شما دقیقاً مخاطبین هدف خودتان را مورد هدف قرار می دهید . به طور مثال اگر کلمه کلیدی شما “خرید پاور بانک ارزان” باشد به طور حتم با این کلمه کلیدی مخاطبینی که به صورت مستقیم این کلمه کلیدی را جستجو می کنند گوگل هم لینک سایت شما را به آنها نشان می دهد و این همان قدرت جذب بالای گوگل ادز را نشان می دهد .

مزیت دوم : به صرفه بودن تبلیغات گوگل ادوردز از نظر هزینه

تبلیغاتی که در گوگل ادز انجام می شود به نوعی می تواند صرفه جویی در هزینه هایی باشد که برای تبلیغات پرداخت می کنید اما به شرط آنکه کمپین های تبلیغاتی را به صورت اصولی و هدفمند ایجاد کنید . برخی از اشخاص بدون اینکه در مورد این نوع تبلیغات اطلاعات کافی داشته باشند و یا مشاوره دریافت کنند سعی می کنند شخصاً این کار را انجام دهند که متأسفانه نه تنها بازگشت سرمایه ای وجود ندارد بلکه در اکثر مواقع ضرر هم خواهند کرد .

مزیت سوم : انعطاف پذیری در این نوع تبلیغات خیلی زیاد است

منظور از انعطاف پذیری این است که می توانید تبلیغات در گوگل را به هر شیوه ای به نمایش عموم در بیاورید . به طور مثال می توانید تبلیغات را در یک منطقه یا کشور خاص به نمایش بگذارید یا اینکه می توانید تبلیغات گوگل ادوردز را برای یک سری افراد آن هم با شرایط خاص به نمایش بگذارید یا اینکه می توانید برای اشخاصی که گوشی سامسونگ آن هم در کشور چین هستند نمایش داده شود .

مزیت چهارم : بازگشت بالای سرمایه در تبلیغات گوگل ادز

به طور حتم اگر تبلیغات در گوگل به صورت هدفمند و با برنامه ریزی دقیق انجام شود بازگشت سرمایه شما صد در صد خواهد بود و به خاطر همین است که خیلی از سایت هایی که به این سمت کشیده می شوند بیشتر به خاطر همین بازگشت سرمایه و افزایش درآمد این نوع تبلیغات را سفارش می دهند . اما همه ی اینها بستگی به این دارد که کمپین های ایجاد شده را به صورت روزانه بررسی کنید تا بیشترین سود دهی را برای شما به همراه داشته باشد .

مزیت پنجم : تبلیغات در گوگل یعنی رشد و پیشرفت کسب و کارها

قطع به یقین خیلی از کسب و کارهای آنلاینی که به این سمت حرکت می کنند بیشتر برای برند سازی کسب و کارشان هزینه می کنند . اگر مخاطبین چندین بار تبلیغ یک کسب و کار را مشاهده کنند به مرور زمان به عنوان یک برند در ذهن مشتری قرار می گیرد و این قدرت گوگل ادوردز در برند سازی و رشد و پیشرفت کسب و کارها را نشان می دهد .

تبلیغات در گوگل ارزان

همه ی کاربران همیشه به دنبال ارزانی هستند به خصوص تبلیغات در گوگل و همیشه این سوال ذهن کاربران را به خودش مشغول کرده که آیا تبلیغات ارزان قیمت در گوگل وجود دارد یا خیر ؟ یکی از دلیلی هایی که این روزها کاربران را به این سمت کشانده بالا بودن ارز است. بالا بودن قیمت دلار آمریکا و قیمت لیر ترکیه، تبلیغات گوگل ادوردز را برای خیلی از کاربران سخت کرده است و به همین خاطر دست به دامان تبلیغات ارزان قیمت برای تبلیغ کار در گوگل هستند .

برای اینکه تبلیغات در گوگل یا همان تبلیغات گوگل ادوردز برای شما ارزان تر اتفاق بیفتد باید 3 نکته را مد نظر داشته باشید :

  • نکته اول : کمپین های تبلیغاتی را با مشاوره یکی از شرکت های تبلیغ کننده به درستی تعریف و برنامه ریزی کنید
  • نکته دوم : هزینه نرخ تبدیل دلار یا لیر ترکیه به ریال را قبل از تبلیغات بایستی محاسبه و بین این دو هر کدام را که به صرفه تر است انتخاب کنید
  • نکته سوم : ارزان ترین هزینه ای که گوگل بابت تبلیغات از شما دریافت می کند را انتخاب نمایید